loading...
perspolis82

elias&eman بازدید : 36 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

دوئل مايلي‌کهن و دايي و تداوم صدرنشيني فولاد

مروري بر ديدارهاي هفته دوازدهم ليگ برتر

 

هفته دوازدهم ليگ برتر با انجام هفت مسابقه در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه برگزار مي‌شود که در يکي از حساس‌ترين بازي‌ها پرسپوليس ميهمان صباي قم است.

   
 

هفته دوازدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه و باز هم در غياب استقلال برگزار مي‌شود. آبي‌پوشان تهراني امروز بايد در ديدار برگشت نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف تيم اف‌سي سئول کره جنوبي بروند.

به گزارش فارس، نگاهي به هفت ديدار اين هفته مي‌اندازيم:

فجرسپاسي - ذوب آهن؛ به دنبال جبران ناکامي

هر دو تيم در هفته يازدهم ليگ برتر شکست خورده‌اند و در اين بازي براي جبران به ميدان مي‌آيند البته فجري‌ها مي‌خواهند از امتياز ميزباني تيم‌شان نهايت استفاده را ببرند.

ياوري دوست دارد در خانه دوباره فجر را به پيروزي برساند. لوکا بوناچيچ هم که بعد از باخت در دربي اصفهان دست‌هايش را به علامت تسليم بالا برده از سوي مديران باشگاه مورد حمايت قرار گرفته است و بايد ديد حمايت آنها چقدر بر روي بوناچيچ؛ مربي عصباني ذوب آهن و همچنين شرايط تيمش تاثير گذاشته است. فجر سپاسي که در رده پانزدهم قرار دارد مي‌خواهد خودش را از انتهاي جدول جدا کند و ذوب آهن هم دوست ندارد از رده دوازدهم پايين‌تر بيايد. بنابراين بازي دو تيم مي‌تواند جذاب باشد و بعيد است تيمي براي حداقل امتياز به ميدان برود.

راه آهن سورينت - تراکتورسازي؛ نبرد مربيان آکادميک

راه آهن بعد از هفته‌ها ناکامي هفته گذشته داماش را شکست داد و تا حدودي از بحران فاصله گرفت. ابراهيم‌زاده مي‌خواهد سه امتياز کامل را هم از تراکتورسازي بگيرد تا بتواند تيمش را کم کم به بالاي جدول برساند. مجيد جلالي هم به هيچ عنوان دوست ندارد از جمع مدعيان جدا شود به همين دليل بايد در اين بازي خارج از خانه هم تيمش را پيروز کند. اين مسابقه يک نکته جالب هم دارد اينکه ابراهيم‌زاده در ابتداي فصل تا يک‌قدمي نيمکت تراکتورسازي هم پيش رفت اما يک‌باره از تبريز به تهران تغيير مسير داد. جلالي و ابراهيم‌زاده هر دو مدعي ارائه فوتبال زيبا و علمي در تيم‌هايشان هستند و بايد ديد در ميدان عمل کداميک مي‌توانند پيروز شوند.

فولاد خوزستان - نفت تهران؛ جدال شش امتيازي در بالاي جدول

حسين فرکي در اين فصل توانايي فني خود را به رخ تمامي مربيان مدعي ليگ کشيده و تيمش را با چهار امتياز بيشتر نسبت به سپاهان (تيم دوم جدول) در صدر جدول قرار داده است. فولادي‌ها عزم خود را براي قهرماني در نيم فصل ليگ جزم کرده‌اند و اگر بتوانند سه امتياز را از تيم خوش ساخت نفت بگيرند خود را به قهرماني نيم‌فصل نزديک‌تر مي‌کنند البته يحيي گل‌محمدي که هفته گذشته در تبريز سه امتياز حساس را از دست داده دوست ندارد باز هم بازنده باشد بنابراين اگر نفت از فولاد امتياز بگيرد مي‌تواند باعث خوشحالي تراکتورسازي، پرسپوليس، سپاهان و استقلال شود. اين بازي را مي‌توان ديداري شش امتيازي در بالاي جدول دانست. ديداري که براي اولين مرتبه بسياري از هواداران تيم‌هاي بزرگ حامي نفت هستند و برايش آرزوي موفقيت مي‌کنند. نفت تهران که در رده پنجم جدول است در صورت پيروزي مي‌تواند خود را تا مکان دوم جدول بالا بکشد ولي فولاد خوزستان در صورت باخت هم از صدر تکان نمي‌خورد.

داماش گيلان - استقلال خوزستان؛ رويارويي مربيان جوان ليگ

بازي با داماش در رشت براي هر تيمي دشوار است و داماش مي‌خواهد شکست هفته گذشته در تهران مقابل نفت را جبران کند. داماش در اين بازي اگر پيروز شود امکان صعود تا رده ششم را هم دارد. استقلال خوزستان هم که با برد خانگي مقابل صبا توانسته خود را در رده يازدهم نگه دارد مي‌خواهد روند صعودي‌اش را ادامه بدهد. افشين ناظمي و عبدالله ويسي دو سرمربي جوان ليگ هستند و بايد ديد شهامت کدام مربي بيشتر است و قدرت ريسک بيشتري براي کسب پيروزي دارد.

سپاهان - مس کرمان؛ برد راحت زرد پوشان يا خلق شگفتي؟

ديدار اين دو تيم در گذشته حساسيت فوق‌العاده‌اي داشت و حتي برخي از اين مسابقه به عنوان دربي صنعتي نام مي‌بردند اما در حال حاضر شرايط مس با گذشته خيلي متفاوت است. مس تنها تيم بدون برد ليگ برتر است که به کف جدول چسبيده است و سپاهان در رده دوم قرار دارد. بنابراين خوش‌بين‌ترين هوادار مس هم نمي‌تواند تصور کند که اولين برد تيم محبوبش در اصفهان مقابل سپاهان رقم بخورد مگر اينکه پرويز مظلومي دست به خلق يک شگفتي بزند و بتواند در کنار زاينده‌رود اولين سه امتياز کويرنشينان را در ليگ سيزدهم دشت کند. سپاهان البته در اين بازي دو مدافع اصلي خود را در اختيار ندارد. هادي عقيلي و شجاع‌ خليل‌زاده محرومند و شايد اين مسئله بتواند فرصتي براي مهاجمان مس باشد تا شايد بتوانند در اصفهان با گلزني به سپاهان شگفتي خلق کنند. مس کرمان با پنج گل زده ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ را دارد و سپاهان هم با هفت گل خورده بعد از پرسپوليس دومين خط دفاع مستحکم ليگ را در اختيار دارد. بنابراين تصور برد مس سخت است و مي‌توان سه امتياز اين بازي را از هم‌اکنون در جيب سپاهان ديد!

گسترش فولاد تبريز- سايپا؛ برادران خطيبي عليه مربي ترک‌تبار

گسترش فولاد تيم شگفتي‌ساز اين فصل است و رسول خطيبي توانسته نتايجي بسيار قابل توجه بگيرد. بنابراين او و برادرش مي‌خواهند مقابل تيم سايپا هم سه امتياز بگيرند تا از رده ششم هم بالاتر بروند. نارنجي‌پوشان هم که هفته گذشته به تعداد بازي‌هاي خارج از خانه خود معترض بودند با يک بازي کمتر در رده دهم قرار دارند. بايد ديد خطيبي جوان مي‌تواند از فيرات مربي آلماني ترک تبار ليگ هم سه امتياز بگيرد يا نه.

صباي قم - پرسپوليس؛ دوئل مايلي‌کهن و دايي

سرخپوشان تهراني اگر مي‌خواهند همچنان در کورس قهرماني با سپاهان و فولاد باقي بمانند بايد سه امتياز اين بازي را بگيرند. البته صباي قم کهنه‌کار ترين و زهردار ترين مهاجم ليگ را در اختيار دارد و رضا عنايتي با شش گل‌ زده اکنون همراه پريرا مهاجم خارجي فولاد در صدر گلزنان ليگ برتر است. از سويي ديگر تقابل محمد مايلي‌کهن با پرسپوليس و علي دايي نيز در نوع خود قابل توجه است. مايلي‌کهن يکي از گزينه‌هاي سرمربيگري اين فصل پرسپوليس بود اما در نهايت از صبا سر درآورد و حالا شايد انگيزه‌هاي بيشتري براي پيروزي مقابل پرسپوليس و علي دايي داشته باشد. هرچند از نظر بازيکن پرسپوليس بسيار برتر از صباي قم است. دايي و مايلي‌کهن بعد از شکايت و شکايت‌کشي‌هاي فراوان‌شان چند بار با يکديگر ديدار کرده‌اند ولي اين نبرد يک مسابقه مخصوص براي هر دو است. دايي ادعاهايي عليه داوران انجام داد و مايلي‌کهن تاکنون در مورد اين اتفاق‌ها و ادعاها سکوت کرده است. به هر حال نبرد پرسپوليس و صبا بيشتر از هرچيز تحت شعاع رويارويي اين دو مربي است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رتبه ی پرسپولیس در این فصل؟
    بازی

    سلام

    آمار سایت
  • کل مطالب : 129
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 513
  • بازدید کلی : 15,385